ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Benzetim Modelleme ve Temel Kavramların Tekrarı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
2 | Hesap Tablolarında Benzetim Örnekleri | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
3 | C Programlama Dilinde Tek İstasyonlu Kuyruk Modeli Benzetimi | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
4 | Detay Operasyonların Modellenmesi -I: Benzetim Modellemede Veri Aktarma | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
5 | Detay Operasyonların Modellenmesi -II: Simülasyon Modellemede Döngü ve Submodel Kullanımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
6 | Detay Operasyonların Modellenmesi -III: Paketleme Operasyonlarının Modellenmesi; Gruplama ve Ayırma | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
7 | Simülasyon Deney Tasarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
8 | Duyarlılık Analizi ve Benzetim Optimizasyonu | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
9 | Kuyruk Sistemlerinde Kuyruk Atlama ve Terk Operasyonlarının Modellenmesi | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
10 | Envanter Sistemlerinin Modellenmesi : (r,Q) ve (s,S) Envanter Politikaları | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
11 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi I : Kuyruk Ağlarında Kısıtsız Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
12 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi II : Genel Amaçlı Kaynaklar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
13 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi III : Serbest Hareket Edebilen Taşıyıcılar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
14 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi IV : Güdümlü Taşıyıcılar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
15 | Genel Tekrar, Tartışma ve Değerlendirme | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Banks, J., Carson II, J. S., Nelson, L. B., and Nicol M. D., DiscreteEvent System Simulation, Prentice Hall, 2010. Kelton, W.D., Sadowski, R. P. and Sadowski, D.A., Simulation with ARENA, McGraw-Hill, Inc., 2010. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Handbook of Simulation, Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice, edited by Jerry Banks, John Wiley and Sons, Inc., 1998. Manul D. Rossetti, Simulation Modeling and ARENA, John Wiley and Sons, 2010. Tayfur Altıok, Benjamin Melamed, Simulation Modeling and Analysis with ARENA, Elsevier, 2007. Simulation Modeling Handbook a Practical Approach, Christopher A. Chung, CRC Press, 2003. Pegden, D.C., Shannon, E.R. and Sadowski P.R., Introduction to Simulation Using SIMAN, McGraw-Hill, Inc., 1995. WSC Proceedings, http://www.informscs.org/wscpapers.html. Ders Notları. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 6 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 122 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest